Hlavní stránka » Komerční články

Zbavte se vibrujícího volantu – díky středícím kroužkům

22 dubna 2014 2 186 zobrazení Žádný komentář

Výměna kol (a celkově pneumatik) je spíše sezónní aktivitou. My například máme dvě sady kol s letními a zimními pneumatikami a vždy přezouváme na podzim a během jara. Věřím, že to takto má vyřešeno velké množství českých motoristů. Taková výměna je jednoduchá.

Jenže co když chcete na vůz instalovat nová kola, která nemají vhodné „středy“, takže na automobilu nebudou pevně ukotvené? Popřípadě vám kola přenášejí nepříjemné rázy do řízení při vyšších rychlostech? Jak to vyřešit? Řešením jsou tzv. vymezovaní kroužky.

Vymezovací kroužky u ALU kol

Představte si, že vyměníte základní hliníková kola za nová (například u vozu Dacia Duster) a ve vyšších rychlostech (80–130 km/h) vám bude výrazně vibrovat volant. Víte, čím je to způsobeno? Kola nebyla správně vystředěna, takže rázy ze silnice se přenášejí do řízení a podstatně znepříjemňují komfort jízdy.

Jak zamezit vibrování volantu při vyšších rychlostech?

Kola s 5 utahovacími šrouby není jednoduché perfektně vystředit bez vymezovacích kroužků – ty ulehčují instalaci nových kol a zároveň zajišťují perfektní dosednutí na náboj. A tím zamezí vibrování volantu. Podobný problém může nastat i u kol, které mají 4 utahovací šrouby – je to však méně časté.

Server vymezovaci-krouzky.cz pro vás připravil odpovědi na nejčastější dotazy týkající se vhodného výběru středících kroužků. Velmi užitečný článek najdete přímo u nich:

http://www.vymezovaci-krouzky.cz/caste-dotazy/jak-vybrat-stredici-krouzky/

Pro výběr vhodné velikosti vymezovacích kroužků potřebujete především průměr středové díry hliníkového (ALU) kola a průměr náboje brzdového kotouče.

Vymezovací kroužky

Užitečnou nápovědou při hledání vhodného vymezovacího kroužku vám může být nástroj Databáze středových děr. Dle něj zjistíte, jaký průměr kroužku je vhodný pro váš automobil. Stačí ho vyhledat ve velmi rozsáhlé databázi.

Pokud byste se dostali ke starším Insigniím od Opelu, pravděpodobně se vám dnešní článek bude velmi hodit. U těchto vozů je potřeba při výměně kol využít centrovací kroužky pro vymezení prostoru mezi samotným kolem a nábojem.

Podobné články: