Hlavní stránka » 2009, Novinky, Volvo

Volvo S60 – sveřepý a dravý seveřan

22 listopadu 2010 6 772 zobrazení Žádný komentář

Volvo S60 Volvo S60 je nová vlajková loď, která se veze na přízviscích jako ostrá, dravá a dynamická. Tato slova bychom těžko mohli očekávat od skandinávské automobilky Volvo. Přesto je těmito slovy vychvalován nový model S60. Je pravda, že tento model není tak hranatý jako vozy této severské automobilky, které jsme mohli vídat před deseti lety. Volvo od té doby urazilo velkou cestu a to hlavně díky vedení Petera Horburyho – v současné době viceprezidenta designu Volva.

Sériová verze automobilu Volvo S60 se příliš neliší od stejnojmenné studie , která byla představena v roce 2008. Do sériovky se samozřejmě nedostal úchvatný středový panel z čirého skla, který zpracovala společnost Oreffors. Proč vlastně v konceptu bylo použito prvotřídní sklo, který vyprodukovala švédská firma? Volvo chtělo ukázat nejtypičtější výrobek Švédska v švédském automobilu – Volvu S60.

Došlo u sériové verze k změnám oproti konceptu? Boční linie sériovky S60 jsou mnohem klidnější než u konceptu, přesto vypadají stále netradičně. Elegantně se svažující linie střechy zůstala zachována. Skoro bych se odvážil prohlásit, že S60 je fastback, jelikož prostor mezi zadní hranou vozu a střechou je spojen velmi jednoduše bez žádných hran. Velkou změnou prošla záď vozu. Svítilny zůstaly takřka nezměněné, ale tvar víka zavazadlového prostoru, zadního difuzoru a výfuků se změnily k nepoznání – bohužel. Kdyby zůstaly tak, jak byly prezentovány konceptem, tak by „es šedesátka“ měla opravdu šmrnc. Takto se jedná „pouze“ o elegantní a zajímavý sedan.

Výtku bych měl však k obsahu zavazadlového prostoru. Děj se co děj, tak do zavazadlového prostoru nedostanete více než 380 l. A to na automobil této třídy je opravdu málo!

Dynamický a „sportovní“ vzhled vozu silně kontrastuje s pohodlným a luxusně vypadajícím interiérem. Tyto dva aspekty spolu prostě nemohou kamarádit, tak proč se je automobilky snaží spojit? Výsledek bude vždy rozporuplný a nebude maximálně splňovat požadavky ani jednoho z „táborů“ (milovníků pohodlí, či sportovní jízdy).

Kožené sedačky působí opravdu luxusním dojmem, jsou také pohodlné, ale jejich boční vedení je opravdu chabé, takže při ostřejších zatáčkách budete holt „klouzat“ do stran. Co však musím pochválit je prostor pro cestující. Jak na předních sedadlech, tak na zadních sedadlech (ohrožovaných svažující se zádí) je dostatek místa pro pasažéry běžných velikostí (do 180 cm).

Automobil je sice pětimístný, ale lituji pátého cestujícího, který bude sedět uprostřed. Místa zde opravdu moc není. Takže když ve více lidech, tak maximálně v čtyřech. Ti si zde budou libovat, protože rozměry vozu (délka 4628 mm, šířka 2097 mm, výška 1484 mm) zabezpečují pro ně dostatek místa.

Volvo S60 je podle automobilky napěchováno moderní elektronikou – jenže které auto současnosti není? Volvo však kontruje tím, že ostatní automobily jistě nemají systém City Safety. Ten pomocí důmyslného systému laserů sleduje svoje okolí a v případě blížící se kolize (v případě jízdy do 30 km/h) vás automobil nejdříve upozorní (světelně a akusticky) a v případě nevyhnutelnému nebezpečí i sám zabrzdí a zabrání tak kolizi.

Co nalezneme pod kapotou sériové verze S60? Seveřani nám nabízejí jak benzínové (2), tak naftové agregáty (2). Jako zástupci nafťáků máte na výběr z motorů D3 (163 k – pohon předních kol), D5 (205 k – pohon předních kol) a D5 AWD (205 k – pohon všech kol). Benziňáky jsou zde zastoupeni motory 2.0T (203 k – pohon předních kol) a T6 AWD (304 k – pohon všech kol). Víte kde získáte více informací ohledně motorizací? Přeci u autorizovaného prodejce Volvo.

Volvo S60 by mohl být zajímavou alternativou k prémiovým sedanům značek BMW, Mercedes apod. Dosahuje však kvalit těchto prověřených značek?

Video:

Zdroj: Conceptcarz.com

Podobné články:

Komentáře k článku:

Zanech komentář, nebo trackback z tvé vlastní stránky. Můžeš také odebírat náš RSS kanál .

Buď slušný, piš čtivě, k tématu a žádný spam.

Můžeš využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Tento magazín podporuje Gravatar.